Ahlat'ta dolandırıcıların tuzağından bakın nasıl kurtuldu

TAKİP ET

Bitlis'in Ahlat ilçesinde yaşayan Gökmen Namlı isimli vatandaş, dolandırıcıların tuzağından kıvrak zekâsıyla kurtuldu.

Ahlat ilçesinde otobüs terminal işletmeciliği yapan Gökmen Namlı, telefonunu arayan ve kendini polis olarak tanıtan dolandırıcının tuzağına düşmekten akıllı davranarak kurtuldu. İş yerinde otururken bilmediği bir numaradan çağrı geldiğini anlatan Namlı, karşıdaki kişinin kendini polis olarak tanıttığını ve kimlik kartının sahtesinin düzenlenerek adına dolandırıcılık yapıldığını ifade ederek emniyete giderek ifade vermesi gerektiğini söyledi. Gökmen Namlı, telefondaki kişinin çok ciddi olarak söylemlerde bulunması ve whatshap üzerinden kendisine sahtesi yapıldığı söylenen kimlik resminin gönderilmesi üzerine ilk başlarda olaya inandığını ve araca binerek telefondaki kişinin yönlendirmesiyle İlçenin Erkizan Mahallesi’nde bulunan polis karakolunun oraya giderek beklediğini söyledi. Bu sırada karşıdaki kişinin ailesi ile ilgili bilgileri söylemesi ve eşini de arayarak durumu bildireceklerini söylemesi üzerine kendisinden jeton düştüğünü söyleyen Namlı, “Onlar eve ekip yönlendiriyoruz deyince ben dolandırmak istendiğimi anladım. ‘Arabada oturun inmeyin bizden haber bekleyin’ dediklerinde onları dinlemedim ben indim karakola gittim. Giriş kapısındaki polise dedim herhalde dolandırılıyordum, telefonu verdim o konuşmaya başladı. Ben farklı bir telefonla eşimi aradım dedim eve gelen olursa kapıyı açmayın, telefonlara cevap vermeyin, sizi çok kötü sıkıştırırlarsa da eşim emniyette sorgudadır söyleyin. Evi garantiye aldıktan sonra polis memurundan telefonu aldım. Artık birbirimize küfür etmeye başladık. O zaman anladım ki bunlar dolandırıcılar savcılığa gidip şikayetçi oldum” dedi.

Ahlat’ta YKS heyecanı başladı

“Jeton Düşünce Karakola Gittim”

Gökmen Namlı dolandıcılarla olan diyaloğunu şu şekilde anlattı; “Telefon masadaydı. Ben dışarı çıktım, telefonum çaldı, çocuk telefonu açtı. Çocuktan herhalde beni istediler. Çocuk telefonu getirdi bana, Gökmen Namlı’mısın? dedi. Evet dedim. Kimliğiniz yanınızda mı? evet dedim, iyi bakın baktım kimlik yanımda. Dedim hayırdır sorun nedir dedim. Dedi ‘Sizin kimliğinizi kopyalamışlar, nüfusta çalışan iki kişi. Kimliğinizin kopyalamışlar. Tüm bilgiler sizin. Resim başkasının şu anda Ahlat emniyetinde sorgudadırlar. Sizin de acilen gelmeniz gerekiyor. Size ekip arabasını mı yönlendireyim? Ben mi geleyim, siz mi geliyorsunuz? Dedim Ben gelirim sizin zahmet etmenize gerek yok dedim. ‘Telefonda hatta kalın açın bir yerde durmadan direk gelin hatta kırmızı ışıklar da direk geçin’ dedi. Gerek yok dedim. Arabaya bindiniz mi bindim dedim. Devam et dedi. Devam ettim, ondan sonra dediği emniyetin önünde park yeri yoksa yakın bir yerde durun dedi. Oraya park edin tamam dedim. Arçelik'in önüne park ettim dedim. Evde internet var mı? Dedi. Var dedim. ‘Eve ekip yönlendiriyoruz’ dedi. Onlar eve ekip yönlendiriyoruz deyince ben dolandırmak istendiğimi anladım. ‘Arabada oturun inmeyin bizden haber bekleyin’ dediklerinde onları dinlemedim ben indim karakola gittim. Giriş kapısındaki polise dedim Herhalde dolandırılıyordum, telefonu verdim o konuşmaya başladı. Ben farklı bir telefonla eşimi aradım dedim eve gelen olursa kapıyı açmayın, telefonlara cevap vermeyin, sizi çok kötü sıkıştırırlarsa da eşim emniyette sorgudadır söyleyin. Evi garantiye aldıktan sonra polis memurundan telefonu aldım. Artık birbirimize küfür etmeye başladık. O zaman anladım ki bunlar dolandırıcılar savcılığa gidip şikayetçi oldum.” Son zamanlarda bu tür dolandırıcılık olaylarının arttığına dikkat çeken Gökmen Namlı sözlerini şöyle sürdürdü; “İlk başlarda ciddi konuşmalar ve değişik yöntemlerle insanlara korku salarak dolandırma yöntemine giriyorlar. Ben dolandırıcıların tuzağından zekamı kullanarak kurtulmayı başardım. Sonradan öğrendim ki aynı yöntemle geçtiğimiz hafta bir vatandaşımızı yüklü bir para meblağıyla dolandırmışlar. Vatandaşlarımızdan ricam çok dikkatli olmaları kendilerini polis veya savcı olarak tanıtanlara inanmamaları ve en yakın polis karakoluna ve savcılığına şikayet bulunmalarıdır” dedi. (kaynak: https://www.bitlispostasi.com)